Habemus Federación ...
 
Compartir:
Avisos
Vaciar todo

Habemus Federación de Asociaciones Astronómicas de España

25 Respuestas
9 Usuarios
0 Me gustas
6,952 Visitas
Respuestas: 2392
Topic starter
Noble Member
Registrado: hace 16 años

Pois si, tras sete intensas horas de asemblea fundacional, queda consituída a federación co nome do título desta nova(non me fagades repetilo). O máis relevante nesta crónica urxente desde o futingo de Alfredoxa, é o seguinte:
- 27 asociacións de todo tipo de pelaxe, condición, localización e tamaño.
- 16 asociacións que se integrarán nun futuro inmediato, en canto poidan aprobalo en asemblea.
- 1 asociación que enviou a documentación pero non acudiu.
- máis de tres mil socios representados.
- case 200 contactos previos, a partires do censo inicial do que tirou o comité xestor. Deron alí os detalles de correos devoltos, non contestados... e, a verdade, fixeron un traballo ímprobo. Se algo quedou claro,éque ninguén se pode queixar de non terse enteirado ou invitado a esta fundación.
:party: :party:
Por parte galega, coa asistencia a este acto fundacional por parte de AstroVigo, A. Rías Baixas e A. A. C. Ío, coido que quedamos abondo representados. A ver se vos animades o resto.

Aprobouse unha cota anual de 25 € por voto, que no caso das asociacións galegas, son dous votos cada unha.

A xunta directiva fundacional fica imtegrada por Blanca de A. Málaga como presidenta, Enrique de A. A. Madrid como vicepresidente, Fernando de A. Navarra como secretario e Marcelino de A. A. La Safor como tesoureiro, máis catro vogais.

Ala, abonda polo momento, que estamos no coche.  :party:

24 respuestas
Xoán
Respuestas: 46
Eminent Member
Registrado: hace 11 años

Meus parabens a tod@s os representantes pola vosa labor desenrolada nesta asemblea. !!

:great:

Saúdos.

Responder
Respuestas: 2392
Topic starter
Noble Member
Registrado: hace 16 años

Boas, separo a crónica en tres longos posts para non aburrirvos moito. Como xa dixen aquí hai anos, ao non ter un blog propio tedes que aturarme no foro, que xa sei que non é o mellor para isto  :666:

Xa repostos da viaxe, aí vai unha breve crónica con algúns pormenores. Xa vos adianto que todo o día de reunión deu para moito, pero tamén tivo moito de "tostón" e discusións que non vou relatar, para non aburriros.

Como sabedes por outro fío, de Galicia sabiamos que iamos estar polo menos representantes de tres asociacións: AstroVigo, A. A. Rías Baixas e A. A. C. Ío. Ao longo da semana mantivemos contacto con amigos doutras asociacións, para compartir viaxe e saber se alguén máis iría desde aquí. A pesares de non recibir ningunha resposta positiva, non sabiamos se habería algún máis do resto das asociacións galegas e, por desgraza, ninguén máis se presentou.

Todo isto como prólogo do gran esforzo que se fixo por parte dos promotores para tratar de que ningén quedara fóra deste acto fundacional da federación. Foron precisamente os promotores os primeiros en tomar a palabra e todos comentando cousas similares, a emoción do momento, as gañas que detectaron de que todo saíse adiante e que, unha vez rematado o seu traballo previo agora todo o que se decidira sería decisión da asemblea fundacional, polo que eles pasaban a ser só uns máis.

Como ben saberedes algúns por experienencias pasadas ou vos podedes imaxinar, parir unha federación deste alcance non só é difícil senón que tamén se poden ferir unha chea de sensibilidades, xente que se sinta excluída, á marxe e demais. Creo que tralo relatado pola comisión de formación ninguén pode excusarse en nada diso. Antes ben, o traballo foi ímprobo tratando de contactar con todas as asociacións astronómicas españolas, baseándose en censos vellos e buscando en webs individuais formas directas de contactar con outras que non estaban neses censos. Os números que nos presentaron así o acreditan. Para que vos fagades unha idea, tratouse de contactar con case 200 correos electrónicos das entidades máis diversas:

  • - comunicados enviados en total ás asociacións: tres. Entre eles, un borrador de estatutos. Vaia por diante isto porque xa estou a ver nalgúns foros auténticas estupideces sobre a federación que indican que non leron o seu contido, porque coméntanse os típicos medos e paranoias que na redacción dos mesmos estarían totalmente descartados.
  • - correos enviados sen resposta: 79. É dicir, asociacións das que non chegou devolto o correo pero tampouco confirmación nin nun sentido nin noutro. Pola miña parte, tirón de orellas para elas.
  • - correos rexeitados polo servidor: 16.
  • - correos enviados e con resposta confirmada: 65.
  • - respostas negativas a integrarse na federación: 3 (pero as tres por non ser en realidade asociacións ou por estar formadas por socios xa integrados noutras asociacións; é dicir, ningún rexeitado por falta de interese).
  • - 4 respostas sen pronunciarse sobre se estaban interesados ou non.
  • - 32 responderon positivamente pero só 27 estaban realmente presentes no acto da formalización da federación. En total, representan a uns 3081 socios (socio arriba ou abaixo).
  • - 16 entidades interesadas pero que pospoñen o seu ingreso ata o ano que vén (na súa maior parte, por non ter tempo ou posibilidades de convocar a asemblea extraordinaria necesaria para a formalizar a súa pertenza á federación).

Tras seren presentados estes datos por Enrique Velarde (da AAM), houbo unha quenda rápida de presentacións de todos os presentes. Resaltar a variedade de procedencias, de tamaños asociativos e variedade de intereses. En particular, Xavi Puig, presidente de A. Sabadell, interviu por vídeo-conferencia. A pesares de ser un dos promotores da federación, excusou que non puideran estar neste acto fundacional por motivos internos. Xa convocaran unha asemblea extraordinaria en abril deste ano e consideraron que non era conveniente para a súa entidade convocar outra no mesmo ano (pensemos que que trata de máis dun milleiro de socios). Pero que a convocarían en canto comezara o ano que vén e que estaba seguro que aprobarían a súa inclusión.

É dicir, unha federación inclusiva, que desde o primeiro momento se tratou de que todas as entidades se integrases ou, cando menos, que as que non se integraran non fose por seren rexeitadas previamente.

Empezamos a debater o resto de puntos da orde do día.

O primeiro, o nome da asociación. Había 4 propostas ás que se engadiron outras 4 ou 5 alí mesmo (outra mostra da apertura a debater todo o que fixera falla para que todos estiveramos a gusto). Tras un breve debate, fixéronse votacións sucesivas a man alzada (cada asociación 1 voto), eliminando de cada vez a metade das propostas con menos votos. A escollida ao final: Federación de Asociaciones Astronómicas de España. Paso de poñer as siglas porque en ningún caso se falou de que algo tan horroroso como FAAE fose a ser o nome a usar, esperemos  :intello:

O segundo a debatir, obxectivos e fins da asociación. Se fixeron retoques e inclusións no borrador dos estatutos. Non poño aquí como quedaron redactados ao final, porque non dispoño dunha copia dixitalizada da redacción final. Pero non hai ningún tipo de sorpresas, como poderedes comprender.

O terceiro a debatir, foi o resto de artigos dos estatutos. Por resumir, practicamente todas as discusións e debates, que houbo uns cantos pero todos con ánimo construtivo, centrábanse en dúas posturas: por unha beira, o interese por concretar cousas para evitar problemas futuros por malas experiencias pasadas; por outra, tratar de deixar case todo como estaba, para ter a garantía de que os estatutos superaran a fase de aprobación ministerial (dado que o propio borrador fora pedido ao ministerio), e deixar as normas, reglas e detalles para regulamentos posteriores que non precisaran de convocatorias asemblearias para ser modificados no futuro.

Vou detallar un par de discusións que creo que foron moi interesantes, sobre todo para que poidades comprender dúas teimas que creo estaban no ánimo colectivo: non crear filtros previos para a incorporación de novas asociacións no futuro, co ánimo de sermos o máis representativos posibles, o "sacrificio" das majors (na miña xerga propia, as asociacións que superan os 500 socios como a AAMadrid, AASabadell, Fed. Andaluza...) por non ter un poder excesivo na federación, coa intención de que teña o maior número posible de integrantes.

- sobre os votos en asemblea: a proposta do borrador dos estatutos e que despois saíu adiante era un voto para as asociacións que tiveran menos de 50 socios, 2 votos para as que tiveran entre 50 e 100 socios, e 3 votos para as que tiveran máis de 100 socios. Houbo algunha discrepancia sobre a necesidade de que fose 1 asociación = 1 voto, pero creo que ao final se impuso o voto ponderado por varios motivos. Se evita que asociacións grandes se fraccionen en moitas asociacións pequenas para teren moitos máis votos e así estar sobre-representadas. Por outra parte, varios representantes destacamos que xa era un sacrificio enorme para as "majors" ter só 3 votos como para minimizar aínda máis a súa presenza. Por outra parte, tamén é un pequeno incentivo para as asociacións manterse no escalafón dos 50-100 socios para manter eses 2 votos nas asembleas. Aínda que non é relevante porque non hai ningún tipo de partición por autonomía, pensade que as 3 asociacións que polo momento estamos presentes na federación aunamos 3 x 2 = 6 votos, tantos como 2 asociacións das que teñen centos de votos.

- sobre a cota a pagar: tras un pequeno debate sobre a posible cantidade se escolleron dúas propostas a votar. Por un lado, 25 € anuais por voto da asociación (isto é, 25 €, 50 € e 75 € según o número de votos); por outro lado 40 € anuais por voto (isto é, 40 €, 80 € e 120 € según o número de votos). Algunha outra proposta como 100 € por voto non pasou a fase de discusión. Por abrumadora maioría se escolleu a opción de 25 € por voto. Se o pensades, de novo tratanto de favorecer o máximo número de integrantes na federación a costa de contar con menos orzamento para a realización do programa de traballo.

Seguinte noticia deste fío (o ii/iii): a escolla da xunta directiva fundacional.

Responder
Respuestas: 917
Prominent Member
Registrado: hace 15 años

8) Grazas polo esforzo Dosi. Esperamolas próximas entregas.

Responder
Respuestas: 2392
Topic starter
Noble Member
Registrado: hace 16 años

Unha vez rematada a revisión dos estatutos, estes foron aprobados por unanimidade. Si, hai que dicir que de aquí en diante esta foi a tendencia, todo se foi aprobando por unanimidade ou, case diría, por aclamación (cos aplausos continuos dos presentes). Digamos que tras varias horas (coa única pausa para o xantar de unha hora e media), coas discusións, debates e algunha tensión (pero todo moi civilizado), todos éramos conscientes de que o que unía era moito máis do que afastaba e a unanimidade, real, non impostada, se abriu camiño unha vez superada a discusión dos estatutos.

Chegabamos ao momento de ter que escoller á primeira xunta directiva (según os estatutos, presidencia, vicepresidencia, tesourería, secretaría e vogais en número non inferior a tres). Algúns preguntaron se había algunha candidatura pechada previa, se alguén comentara algo. Na mente de todos, supoño, pensando que os integrantes do comité xestor serían os mellores candidatos para esta primeira etapa, coa excepción de Xavi Puig de A. Sabadell que ata dentro duns meses non se integrará na federación, claro está). Por parte deste comité, xa adiantaron (creo que foi Fernando) que por suposto xurdira o tema nalgunha das súas moitas conversas destes últimos seis meses, pero que non prepararan nada e que tiña que ser a asemblea a que solucionase o nó gordiano.

Axiña se ergueron algunhas mans para facer propostas (que non para ofrecerse voluntarios; creo que todos conscientes do complexo de empezar de cero con algo coma isto e o traballo que supón). Indico algunhas frases que se escoitaron (polo que eu lembro, fixádevos no contido, non na textualidade das miñas palabras):

- os integrantes da comisión fundadora serían uns candidatos magníficos para estar na xunta directiva (creo que esta debía ser a única opinión que todos pensabamos foi unánime e que estaba na mente de todos).

- habería que intentar que houbera integrantes da maior parte do territorio, de Madrid, de Andalucía, do Levante, do Norte, de Galicia... (vaia por diante que nos estatutos non se fala en ningures de temas territoriais, polo que este posible "reparto" sería máis unha vontade asemblearia ca unha necesidade real).

- as grandes deben estar na xunta directiva necesariamente.

Xa sinalados directamente por algúns dos presentes, xa se puxeron sobre a mesa (e tiveron que poñerse en pé e diante da asemblea) os tres integrantes da comisión fundadora que estaban á súa vez na federación xa constituída: Enrique Velarde (da Agrupación Astronómica de Madrid), Fernando Jáuregui (da Asociación Astronómica Navarra) e Blanca Troughton (da Asociación Sociedade Malagueña de Astronomía pero tamén presidenta da federación andaluza). O primeiro problema estaba solucionado, tres persoas moi solventes, con moitísimo peso na astronomía afeccionada española, daban o paso á fronte. Todos con moitísima experiencia tanto en organizar grandes eventos como en coordinar asociacións e todo o que se vos poida imaxinar. Por mencionar só algo do que eu sei, Fernando traballa no Pamplonetario (a Casa das Ciencias pamplonesa), está na Xunta Directiva de Cel Fosc e é un dos organizadores do vindeiro Congreso Estatal de Astronomía que será en Pamplona en 2016. Blanca foi unha das organizadoras do congreso de Granada deste ano, e xa estivera no Ano Internacional da Astronomía coordinando todas as actividades das asociacións españolas.

Axiña algún "amigo" ofreceu a Marcelino (da Asociación Astronómica de La Safor, no Levante), como un tesoureiro ideal. El se puxo en pé, afirmando que levar as contas era o seu traballo ideal e que lle encantaba. Así que, iso tan desgradable para moitos, tiña un candidato encantado. Ata alguén comentou que podería ser xa un servizo futuro da federación ás asociacións, o servizo de tesourería  :rofl:

Faltaban os vogais por escoller. Se comentou que sería ideal que houbera algún/s que levaran a parte de web/informática, e que un dos posibles candidatos podía ser Fernando Cabrerizo (da Asociación Astronómica Syrma de Valladolid), polo que Fernando non tivo máis que poñerse en pé e asistir. Tamén se ofreceu (ou ofreceron) Miguel Ángel Mallén (de AstroHenares e un dos administradores de www.astroerrante.es) e Eduardo da Agrupación Astronómica Vizcaína. Despois, miradas ao grupo galego sinalando e dicindo que algún de nós se apuntara. Escoito polo "baji" ao meu carón "eu nin de coña", xuraría que notei un cóbado clavado nos meus riles e alá fun eu, como vogal do sector noroeste.

Curiosamente, tiñamos nestes momentos unha xunta directiva con 8 integrantes, un deles tesoureiro, 4 de nós vogais, pero sen decidir quen presidía, quen secretario... Así que se comenta que a presidenta ideal sería Blanca (ela afirma que este ano ou o vindeiro, non lembro ben, deixa a presidencia da federación andaluza), Fernando de secretario e Enrique de Vicepresidente (ao estar en Madrid, ideal para os trámites organizativos iniciais). E así quedou ao final todo.

- Presidenta: Blanca Troughton.
- Vicepresidente: Enrique Velarde.
- Secretario: Fernando Jáuregui.
- Tesoureiro: Marcelino Álvarez.

Con este equipo de luxo, está clara a capacidade de traballo e, sobre todo, a posibilidade de aprender con eles.

- Vogais: Fernando Cabrerizo, Miguel Ángel Mallén, Eduardo Rodríguez e Dosi Veiga (eu mesmo).

EDITO:

esquecín na mensaxe anterior e creo que é moi relevante mencionalo.

Toda a asemblea fundacional contou coa laboura inestimable de:

- Enrique Velarde, como "anfitrión" da AAM (lémbrovos que foi na sé da asociación madrileña onde se fixo esta asemblea, moitísimas grazas a eles por poñer á nosa disposición os seus locais) exercendo de moderador.

- Ana, a presidenta da Asociación Astronómica de Navarra, exercendo de secretaria e facendo a acta de todo o que se falou (creo que tamén se gravou en vídeo, pero non podo aseguralo).

- Fernando Velarde, Pedro Velasco, da AAM, introducindo en tempo real as modificacións oportunas nos estatutos, para poder imprimilos "ipso facto" e que todos puidéramos asinalos en todas as súas páxinas antes de marcharmos.

Se os tres, e moitos máis, todo isto tería sido imposible.

Responder
Página 1 / 5
Compartir: