Autor Tema: Ocultación de beta Capricorni pola Lúa na tarde do 18 de Novembro.  (Leído 3167 veces)

17 de Noviembre de 2012, 13:01:26

rimarzoa

• FED
  • Semi-Apo

• 363
    • Ver Perfil
    • Email
Ocultación de beta Capricorni pola Lúa na tarde do 18 de Novembro.
« en: 17 de Noviembre de 2012, 13:01:26 »
Ola a todos:

Aínda que hoxe non fai moi bó tempo (en Ames agora mesmo está a chover a cántaros) Meteogalicia prevé para mañán unha melloría significativa para boa parte de Galicia, sobre todo pola tarde. Se o tempo mellora o suficiente para poder observar, propoño facer unha proba sinxela dos medios técnicos que temos observando a ocultación da estrela beta Capricorni pola Lúa.

A ocultación produciráse en Santiago ás 20:27 TU polo lado non iluminado da Lúa e a reaparición produciráse polo lado iluminado ás 21:02 TU. Un problema que haberá é que a ocultación produciráse a só 14º sobre o horizonte W coa Lúa xa poñéndose, co cal, para observala, haberá que ter un horizonte despexado nesa dirección.

Dado que a estrela é moi brillante, magnitude ~3, é moi doada de localizar (e terá a Lúa ó lado!) e se usamos as cámaras Watec poderemos empregar calquera telescopio ou teleobxetivo fotográfico. Se empregamos unha webcam teremos que usar un telescopio con máis diámetro dado que as webcams son moito menos sensíbles. Tamén se poden usar outras cámaras de fotos acopladas a un teleobxetivo gravando en modo video.

Un aliciente que ten esta estrela é que é dobre, polo que a caída de brillo non será abrupta, senon que terá un escalón. Este é un bo momento para probar o instrumental que temos, PC de adquisición, tarxetas gráficas, sincronización horaria, etc... e logo analizar as imaxes usando Limovie, por exemplo, e obter algo de práctica.

Na seguinte ligazón tedes a información da IOTA sobre este suceso:

http://www.lunar-occultations.com/iota/bstar/1118zc2969.htm

Aparecen os horarios para A Coruña, Santiago e Vigo, pero non vaiarán máis que uns segundos para outras localidades de Galicia.

Un saúdo.

Respuesta #117 de Noviembre de 2012, 13:06:50

rimarzoa

• FED
  • Semi-Apo

• 363
    • Ver Perfil
    • Email
Re: Ocultación de beta Capricorni pola Lúa na tarde do 18 de Novembro.
« Respuesta #1 en: 17 de Noviembre de 2012, 13:06:50 »
Ademáis  :666: acábeseme de ocorrer que como aínda están activas as Leónidas podemos facer unha proba de adquisición coas Watec para ver se obtemos algún impacto contra a cara oculta da Lúa. Así, cando veñan as Xemínidas, que serán máis intensas teremos gañada unha experiencia moi valiosa. Con esto mataríamos dous paxaros dun só tiro.
Lembrádevos que a sincronización horaria é fundamental para facer estas observacións.
Saúdos.

Respuesta #217 de Noviembre de 2012, 14:23:48

salva

• ECL
  • Semi-Apo

• 489
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #2 en: 17 de Noviembre de 2012, 14:23:48 »

Interesante oportunidade. Tentaremos facelo!  :great:

Respuesta #318 de Noviembre de 2012, 12:12:39

hugogr

• AG'12
  • Super-Apo

• 901
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #3 en: 18 de Noviembre de 2012, 12:12:39 »
Eu tamén me apunto. A ver si dunha vez sae todo ben.

Respuesta #418 de Noviembre de 2012, 21:42:19

rimarzoa

• FED
  • Semi-Apo

• 363
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #4 en: 18 de Noviembre de 2012, 21:42:19 »
Ola a todos:
A tarde estivo moi boa na zona de Santiago pero ó caer a noite empezaron a aparecer nubes altas. Teño moi pouco tempo de gravación da parte non iluminada da Lúa debido ás nubes pero afortunadamente uns minutos antes da ocultación clareou e teño rexistrada a ocultación de beta Cap e dunha compañeira un par de minutos antes.
Agora teño gravando a Lúa de novo pero volven a pasar nubes. A ver se podo rexistrar a reaparición da estrela.
Saúdos.

Respuesta #519 de Noviembre de 2012, 00:23:12

rimarzoa

• FED
  • Semi-Apo

• 363
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #5 en: 19 de Noviembre de 2012, 00:23:12 »
Aquí vos deixo as gráficas das ocultacións de beta1 e beta2 Cap que rexistrei. Aínda non acabei de analizar os videos pero a reaparición pola cara iluminada é prácticamente imposible de recuperar a causa das nubes e do forte brillo da Lúa.
Con respect á posible observación dos impactos luares aprendín unhas cantas cousas:
-Con nubes altas é imposible facer nada debido á dispersión da luz da parte iluminada que provocan as nubes.
-Incluso sen nubes é necesario deixar a parte iluminada fora do campo para que a Watec non active o autoiris e disminúa a súa sensibilidade.
-Se se fai así vense detalles (mares, etc...) na parte escura da Lúa coa Watec.
-Aínda que toda a Lúa cabe no campo do telescopio de 8cm que usei, é recomendable usar un telescopio máis grande (20cm???) para poder ampliar a imaxe máis.
-Se a montura ten seguimento luar (a fantástica EQ6, entre outras) facilita moito usalo en vez de andar a facer correccións no apuntado.
Saúdos.

Respuesta #619 de Noviembre de 2012, 00:54:28

hugogr

• AG'12
  • Super-Apo

• 901
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #6 en: 19 de Noviembre de 2012, 00:54:28 »
Eu teño tamén gravado o momento da ocultación de beta1 pero non o da reaparición. Para ter mais campo, montéi o meu SC8 e, entre esto e que no OAC e complicado pillar internet co móbil,  caseque me pillóu a hora e empecéi a gravar un minuto antes da ocultación. Con respecto a reaparición, penséi que foran as nubes as que non ma deixaran ver pero logo dinme conta de que o que pasóu foi que apuntéi  onde non debía.

Tamén acabo de comprobar o que contas da gravación da zona oscura: Para ver detalles nesta zona hai que botar fora do campo a parte iluminada do terminador da lua.

Ramón, ¿pódesme dar algunha referencia para tentar de sacar as curvas de caida da luz?

Respuesta #719 de Noviembre de 2012, 13:18:03

Madmartigan

• SIP
  • Ortho-Apo

• 1666

Masculino
    • Ver Perfil
    • Cova da Serpe
    • Email
« Respuesta #7 en: 19 de Noviembre de 2012, 13:18:03 »
El problema que les veo a las watec es que el control de su circuitería se reduce a un solo botón.
Por ebay hay placas de CCTV con sensor Sony Super HAD CCD II por 40 euros, son casi tan sensibles como las watec
pero tiene la ventaja de que permiten configurar un montón de parámetros a través de un menú OSD y una especie de joistick

se puede regular la obturación entre 1/50 y 1/100.000, y despues tiene un modo "Sense Up" que puedes exponer hasta 4 seg (x1024).
Además tiene opción de HDR, supresión de luces fuertes (incluso con máscaras manuales), y detección de moviemiento...entre otras muchas cosas.

yo me hice una all sky casera. Esta es una prueba desde la ventana. La cámara es color pero puede trabajar en mono e incrementar la sensibilidad.

« Última modificación: 19 de Noviembre de 2012, 13:29:12 por Madmartigan »

Respuesta #819 de Noviembre de 2012, 13:37:59

salva

• ECL
  • Semi-Apo

• 489
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #8 en: 19 de Noviembre de 2012, 13:37:59 »
(...)
-Incluso sen nubes é necesario deixar a parte iluminada fora do campo para que a Watec non active o autoiris e disminúa a súa sensibilidade.

Poñendo o shutter en 'off' queda a expo fixa a 1/50s. Iso debería resolver o problema.   
     Apertas!
     s.

Respuesta #919 de Noviembre de 2012, 19:32:14

rimarzoa

• FED
  • Semi-Apo

• 363
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #9 en: 19 de Noviembre de 2012, 19:32:14 »
Ola:

Imos por partes (Jack the ripper dixit):

-resposta a Hugo:
as curvas de luz son moi doadas de sacar con Limovie:
http://www005.upp.so-net.ne.jp/k_miyash/occ02/limovie_en.html
Para aprender a usalo é moi recomendable ler o artigo LIMOVIE.doc que aparece nesa páxina web, porque parece que é o único manual que hai. Básicamente o que fai é fotometría de apertura da estrela onde se seleccionan as características do anel de apertura e de ceo usando varios parámetros.

-resposta a Madmartigan:
Me parece interesante a túa aportación porque eu teño un ollo de peixe e acoplei a Watec a él para medir bólidos. O problema que teño é que se observo bólidos coa Watec non fago outra con ela e mercar outra Watec para ocultacións me parece un pouco caro, sobre todo dispois de ver que o noso amigo israelí de ebay lle subeu o prezo a uns 150 euros en vez dos 90 orixináis. ¿De qué marca e modelo é a cámara que mencionas?¿Mercáchela en ebay?¿Qué sensibilidade ten?

-resposta a Salva:
tes toda a razón, e eu tamén o pensei, pero se pos o obturador a off entón escureces tamén a zona non iluminada, co cal te perderías os impactos máis febles que poderías detectar de outra forma.

Durante AG2012 se falou  :whistle: de facer un workshop monográfico sobre estes temas, e agora que temos un par de resultados quizáis sería o momento de pensar en organizar un. A idea que comentamos consiste en fixar un día e un lugar (onde teñamos medios de proxección) para facer unhas presentacións e talleres cos primeiros resultados,  sobre técnicas de observación, material (watecs, cámaras como as que nos indica Madmartigan), prediccións de observacións futuras, estado dos proxectos de observación actuáis, etc... A mediodía se podería organizar unha paparota para que o workshop sexa completo. :angel:

Saúdos.

Respuesta #1019 de Noviembre de 2012, 20:51:13

colapso

• Semi-Apo

• **

• 293

Masculino
    • Ver Perfil
« Respuesta #10 en: 19 de Noviembre de 2012, 20:51:13 »
  Eu non puden rexistrar a ocultación xa que se produxo cerca do terminador. O brillo era deslumbrante.

Respuesta #1120 de Noviembre de 2012, 00:35:40

hugogr

• AG'12
  • Super-Apo

• 901
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #11 en: 20 de Noviembre de 2012, 00:35:40 »
Gracias Ramón. No OAC a ocultación foi no frame das 21:26:54:673. (O frame anterior con visibilidade foi as 21:26:54:595 e a ocultación e instantánea)

Respuesta #1220 de Noviembre de 2012, 00:46:01

hugogr

• AG'12
  • Super-Apo

• 901
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #12 en: 20 de Noviembre de 2012, 00:46:01 »
As fotos:

Respuesta #1320 de Noviembre de 2012, 10:21:49

Madmartigan

• SIP
  • Ortho-Apo

• 1666

Masculino
    • Ver Perfil
    • Cova da Serpe
    • Email
« Respuesta #13 en: 20 de Noviembre de 2012, 10:21:49 »
-resposta a Madmartigan:
Me parece interesante a túa aportación porque eu teño un ollo de peixe e acoplei a Watec a él para medir bólidos. O problema que teño é que se observo bólidos coa Watec non fago outra con ela e mercar outra Watec para ocultacións me parece un pouco caro, sobre todo dispois de ver que o noso amigo israelí de ebay lle subeu o prezo a uns 150 euros en vez dos 90 orixináis. ¿De qué marca e modelo é a cámara que mencionas?¿Mercáchela en ebay?¿Qué sensibilidade ten?

Esta es:

http://www.ebay.es/itm/150705214606?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649#ht_6861wt_1163

si ya tienes optica y capturadora (en ebay las hay po 4 o 5 euros) solo necesitas alimentacion de 12v y una caja donde meterla.

Yo la metí en una caja de empalmes

Si la quieres para bólidos, como yo, te irá fenomenal. Creo que tiene el mismo sensor que la allsky de Moonglow

http://www.moonglowtech.com/products/AllSkyCam/Specifications.shtml

aunque no pone el código del sensor, sospecho que es el ICX639.
« Última modificación: 20 de Noviembre de 2012, 10:52:54 por Madmartigan »

Respuesta #1420 de Noviembre de 2012, 12:12:06

salva

• ECL
  • Semi-Apo

• 489
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #14 en: 20 de Noviembre de 2012, 12:12:06 »

-(...) tes toda a razón, e eu tamén o pensei, pero se pos o obturador a off entón escureces tamén a zona non iluminada, co cal te perderías os impactos máis febles que poderías detectar de outra forma.

Non exactamente. Se pos o shutter en 'off' a cámara traballa co tempo de exposición máximo, e non escureces a imaxe senón todo o contrario. Saturarías a fracción do campo que ocupe a zona iluminada da Lúa, pero esa non interesa observala.

Durante AG2012 se falou  :whistle: de facer un workshop monográfico sobre estes temas, e agora que temos un par de resultados quizáis sería o momento de pensar en organizar un. A idea que comentamos consiste en fixar un día e un lugar (onde teñamos medios de proxección) para facer unhas presentacións e talleres cos primeiros resultados,  sobre técnicas de observación, material (watecs, cámaras como as que nos indica Madmartigan), prediccións de observacións futuras, estado dos proxectos de observación actuáis, etc... A mediodía se podería organizar unha paparota para que o workshop sexa completo. :angel:

Se vos parece adecuado ofrézome a organizalo nas instalacións da Facultade de Óptica da USC. Que tal o sábado 15 de decembro...?

Apertas, s.