Autor Tema: AstroGalicia 2012: crónica do primeiro día, o venres 14 de setembro  (Leído 1687 veces)

18 de Septiembre de 2012, 22:59:33

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2350
  • Texto personal
    Decoding astronomy since 20th century
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
AstroGalicia 2012: crónica do primeiro día, o venres 14 de setembro
« en: 18 de Septiembre de 2012, 22:59:33 »
Veña, xa que ninguén se anima a comentar como foi a AstroGalicia deste ano inicio eu os disparos. Poño a miña visión (limitada) e que o resto do persoal o completamente. Así, os que non estiveron farán os dentes longos :666: (ou non). Tamén poden xurdir críticas construtivas para outras edicións.

Así que, mentres agardabamos a que chegaran os primeiros inscritos na actividade, puidemos ver como a partires dsa 18:30 horas iniciábase un incendio forestal a só un quilómetro do albergue. O incendio amosounos un espectáculo pouco grato, a verdade. A el acodiron ata 3 ou 4 helicópteros, 5 avións de carga en terra, unha de coordinación, un hidroavión FOCA e unha boa morea de motobombas. No lado positivo, no solpor o lume ficou controlado.

A primeira actividade foi o seminario C'MON. Tan só puiden asistir ao comezo da presentación de Salva. Como breve resumo, o seu optimismo e os seus ánimos para que os astrónomos afeccionados colaboremos nunha chea de proxectos de investigación, de ciencia, con astrónomos profesionais. Ben é certo que el indicou que había que deixar de lado esa dicotomía de PRO-AM (profesionais/afeccionados) e empezar a falar de "xente que quere facer ciencia". Aquí, en parte, serviu de ponte co seminario do día seguinte de Minia Manteiga.

Á parte de Ramón Marzoa xa non puiden asistir (que conte alguén como foi), pero prometo revisar a súa presentación e empaparme das posibilidades. Tras dous anos de espera acabo de recibir a miña Watec e xa podo empezar a facer cousiñas (en canto aprenda a usala, claro  :intello:)

Trala cea, puidemos gozar dunha noite que, penso, tiña moi boas condicións de observacións. A humidade relativa estivo sempre por baixo do 50% (puntualmente no 51%). A temperatura comezou cuns 17ºC ás 23:00 horas e eran un par deles menos contra as 2 da mañá. Creo que unas condicións moi cómodas para a observación.

Se ben non todo o mundo montou telescopio (algúns vaguetes prefiriron gozar de telescopios alleos), creo que contamos con ao redor da vintena deles. Desde os Dobson de 40 cm, ata refractores apocromáticos cunhas condicións excelentes. Evidentemente, aos astro-fotógrafos tivémolos a unha beira para non molestalos  :666: Aínda que algún deles axiña nos deleitou con música as longas esperas por ver as súas fotografías. Por certo, a Andrómeda de Pablo xa prometía nas súas primeiras tomas. Unha auténtica marabilla.

Algunhas impresións iniciais deste primeiro día:
- unha excelente asistencia. Creo que xa estaban uns 50 dos inscritos. A asistencia ao primeiro seminario tamén foi moi boa (a sala estaba chea). Noraboa ao Salva e ao Ramón.

- meritorio un inscrito que asistiu só esa noite desde Vilagarcía, que se anotou a última hora cando soubo que podía asistir, e que creo que foi para el moi estimulante poder compartir impresións con outros astrónomos. Iso si, andaba un pouco perdidiño ao comezo, pero creo que aproveitou moito.

- é indiferente poñer unhas normas clariñas por escrito sobre como subir a baixar á zona de observación. En canto alguén se salta as normas, todo o mundo se sinte capacitado para facelo. Ata algún coche foi aparcado no medio do campo de observación  :grrrrrr:

Os que ao día seguinte currabamos duro fomos á cama relativamente cedo, pero seica algún viu saír a Venus por diante do Sol. Así que os que estiveron nas actividades que a min se me escaparon que conten a súa experiencia. Co resto dos días seguirei mañá e pasado, se ninguén máis se anima.  :whistle:

Respuesta #118 de Septiembre de 2012, 23:25:35

Pablo Canedo

• Administrador
  • Ortho-Apo

• Señor Don

• 1792

Masculino
  • Texto personal
    my mother had me tested
    • Ver Perfil
    • Astromanía
    • Email
Re: AstroGalicia 2012: crónica do primeiro día, o venres 14 de setembro
« Respuesta #1 en: 18 de Septiembre de 2012, 23:25:35 »
 :grrrrrr:
vendo todo

Respuesta #219 de Septiembre de 2012, 15:27:59

etheotonio

• ECL
  • Acromático

• 139

Femenino
  • Texto personal
    Boas
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #2 en: 19 de Septiembre de 2012, 15:27:59 »
Y ademas perderte el regalo que te toco en el sorteo! ....si es que ...

Respuesta #319 de Septiembre de 2012, 15:59:08

monje

• Semi-Apo

• **

• 496

Masculino
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #3 en: 19 de Septiembre de 2012, 15:59:08 »

- é indiferente poñer unhas normas clariñas por escrito sobre como subir a baixar á zona de observación. En canto alguén se salta as normas, todo o mundo se sinte capacitado para facelo. Ata algún coche foi aparcado no medio do campo de observación  :grrrrrr:

Pido disculpas por la parte que me toca: yo puse el coche en medio del campo la primera noche.... y aunque al día siguiente lo moví a un lateral, me salté la norma de subirlo sólo para descargar y lo dejé allí...

Aunque no es una excusa, el hecho es que no me había leído las normas, no había reparado en que estaban impresas en los programas que no dieron al hacer el registro... Entre instalarse, y tal no vi detenidamente el programa hasta el Sábado por la mañana....

Si se me permite alguna sugerencia (para la próxima vez):

1- Poner las normas en la web, igual que se pone el programa o la biografía de los ponentes. De esta forma será más fácil llevar los deberes hechos.

2- Para muchos de nosotros, el coche ES parte del equipo de observación. Veo lógico se permita dejarlo en el campo de observación (siempre que sea el de alguno de los observadores, contenga equipo, y se planee usarlo a la noche siguiente). Veo más lógico dejar el coche en el campo de observación que subirlo de noche, molestando a quien ya está observado. Nótese que si consideramos el coche parte del equipo de observación la norma de "[...] deberá ser aparcado na zona de aparcadoiro ao carón do comedor." es incompatible con la de "Podes deixar os equipos montados durante o día si así o desexas".

En fin, es sólo mi opinión.

Respuesta #419 de Septiembre de 2012, 19:11:54

hugogr

• AG'12
  • Super-Apo

• 887
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #4 en: 19 de Septiembre de 2012, 19:11:54 »
A realidade e que sempre hai  relaxamento no cumplimento de normas, horarios, etc.. O final, a maior parte das normas son de sentido común e isto tampouco tería que ser coma nun cuartel. Cun pouco de boa vontade e respeto nin faría falla escribilas porque todos sabemos de que vai esto. ¿Fai falla decirlle a alguén que non encenda o laser, que non mova o coche ou que non use lanternas mentras estás faendo fotos?. ¿Hai que decirlle a alguén que non tire cabichas no chan e menos nun monte (había algunhas no sitio de observación)?. 
Tamén penso que para edicions futuras, o coche débese considerar coma  parte do instrumental e que hai que deixar metelo no campo de observación. Se se quere mover logo, ocúrreseme que o mais normal e que pregunte antes si vai molestar a alguén.

Respuesta #519 de Septiembre de 2012, 22:23:20

Jaime

• Acromático

• *

• 8
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #5 en: 19 de Septiembre de 2012, 22:23:20 »
Lo mejor de mi primer Astrogalicia, sin duda la ponencia de Alberto Martos, muchas cosas muuuuuy interesantes las que allí expuso, como mi capacidad de síntesis es pésima prefiero que otro escriba acerca del tema. Probablemente muchos de vosotros no hayáis escuchado nada novedoso, pero para mí ha sido una exposición llena de datos asombrosos (desde lo histórico hasta lo astronómico). Otra cosa muy buena, ponerle cara a alguna gente de éste foro.

Lo menos bueno.......lástima de falta de civismo de alguno, pero en el medio de muchos, ya se sabe.....Un poco de cortesía, amabilidad, educación......Lo de los coches? Para mí aparcado fuera del campo de observación, ponerme a dormir dentro hasta que no molestase y entonces, salir.

Saludos.

Respuesta #619 de Septiembre de 2012, 22:58:55

Javier

• AG'11
  • Ortho-Apo

• 1280

Masculino
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #6 en: 19 de Septiembre de 2012, 22:58:55 »
Ahí va l amía:

Las cosas no pintaban muy bien el viernes. Salí muy tarde de casa (las 6 de la tarde pasadas) lo cual hacía suponer que llegaría muy justo para el seminario C'MON.
Había quedado con otro par de socios para ir en plan "tren de carretera", y una vez llenados los depósitos salimos por fin.
Llegamos a Ourense y entonces sobrevino el desastre. Mi sentido de la orientación se fue al "carajo" y me tiré 45 minutos para poder encontrar la maldita carretera. Mis nervios estuvieron a punto de saltar por los aires en más de una ocasión (bueno en realidad creo que los perdí en más de una ocasión  :whistle:)pero al fin pudimos encontrar el camino.
Ya casi era noche cuando llegamos al albergue y llegamos justito para apuntarnos y cenar.
Una vez instalados y más relajados, y después de llenar el buche ya todo se veía con otra perspectiva.

Eran casi las doce de la noche cuando empecé a montar el teles. Normalmente un dobson no tardas más de 5 minutos en sacarlo del maletero y montarlo junto con los oculares, etc... pero cuando se te caen los tres tornillos de bloqueo, más uno de colimación con su correspondiente muelle la cosa ya no es tan fácil.
Logré encontrar todos los tornillos, incluído el muelle, pero lo de colimar era ya entonces una quimera. Colimamos como mejor pudimos (me ayudó Jorge con su linterna roja) y empecé a observar.

Dejé a un lado mi plan de observación, bien porque acumulaba ya cierto retraso, bien porque había mucha gente que quería observar a través del telescopio.

Lo mejor: poder observar, llevaba casi un año sin tocar el teles.
Lo peor: las prisas... (salir apurado, llegar apurado, montar apurado...)
"Eppur si muove..."

www.clubevega.org
astronabeira.blogspot.com

Respuesta #719 de Septiembre de 2012, 23:03:23

Javier

• AG'11
  • Ortho-Apo

• 1280

Masculino
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #7 en: 19 de Septiembre de 2012, 23:03:23 »

Es cierto, no se si alguien lo habrá grabado, pero nos hechamos unas buenas risas   :biggrin: (siempre sin tu permiso claro...   :winktongue:)
"Eppur si muove..."

www.clubevega.org
astronabeira.blogspot.com

Respuesta #819 de Septiembre de 2012, 23:18:46

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2350
  • Texto personal
    Decoding astronomy since 20th century
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
« Respuesta #8 en: 19 de Septiembre de 2012, 23:18:46 »

¿Hai que decirlle a alguén que non tire cabichas no chan e menos nun monte (había algunhas no sitio de observación)?. 

Unhas 30 recollín eu o domingo nos camiños, na zona de aparcadoiro... supoño que de unha ou dúas persoas que non tiñan moi claras as normas básicas de educación. Non creo que fose de 20-30 persoas  :666:

Llegamos a Ourense y entonces sobrevino el desastre. Mi sentido de la orientación se fue al "carajo" y me tiré 45 minutos para poder encontrar la maldita carretera. Mis nervios estuvieron a punto de saltar por los aires en más de una ocasión (bueno en realidad creo que los perdí en más de una ocasión  :whistle:)pero al fin pudimos encontrar el camino.

Facías navegación astronómica?  :intello: Anda que é grande Ourense, ho. E todo por non preguntar a algún paisaniño pola estrada de Trives. De feito, vendo que tardabades en chegar, decidimos encender unha fogueira para marcar o camiño  :oops:

Es cierto, no se si alguien lo habrá grabado, pero nos hechamos unas buenas risas   :biggrin: (siempre sin tu permiso claro...   :winktongue:)

Arrea, é certo...  :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Respuesta #922 de Septiembre de 2012, 00:08:32

RICK

• ECL
  • Ortho-Apo

• 1026

Masculino
    • MSN Messenger - castropetre@hotmail.com
    • Ver Perfil
    • Puntitos en el Cielo
    • Email
« Respuesta #9 en: 22 de Septiembre de 2012, 00:08:32 »
Bueno, subimos a terras altas e chegamos a Os Biocos a iso das 19:15. O lume semellaba que podía dar mais problemas (xa e un problema de por sí) pero por fortuna controlouse a tempo e o fume non influiu na observación de esa noite.
Primeira charla, Salva e Ramón: Se me poñen os dentes largos e  trato de non perder detalle. O meu equipo (e a miña cabeciña) non permiten chegar a tanto, pero o tema me resulta moi, moi estimulante.
Algo de cháchara con todo o que se me puxo por diante, cea fugaz (se se me permite a expresión) xa que marchei a montar o equipo casi que masticando camiño arriba.
A noite de observación presentouse un ceo moi bó, bastante contrastado ainda que a ratos con turbulencias. Eu si deixei o coche arriba, pero fora da zona desbrozada. Iluso de min, coloqueime na zona de astrofoto por si aprendía algo... Aprendín que sin medios nin coñecementos mellor quedar en visual.
O do laser verde, no meu caso foi un minuto no momento de alinear. Preguntei e avisei (ainda eramos poucos). No tema do vicio (maldito vicio) fumar e gardar os filtros e algo que fago sempre e non da traballo ningún, non quita que me puidese caer algunha do peto.
Eu fun o que cerrou o chiringuito a iso das sete da mañá. Durmir un par de horas e ale, alé... De novo ás carreiras. Conversas con xente, a presentación e a observación solar (tema que cada día mais me gusta e do que mais leo).
A charla de Alberto Martos pareceume de traca, ademais tivo a desgracia de aturarme moito tempo durante a fin de semana e pareceume un tipo xenial.
Logo de comer fun a "colaboración Pro-Am, non sei se a dixestión ou a falta de durmir pero, resultoume menos productiva do que esperaba.... Xa o sinto, pero a mitad das miñas neuronas pedía siesta (cando digo a mitad refirome a unha delas  :P)
Cienciaactiva, a verdad e que esas actividades e como montar no cochitos o día da festa.... pode parecer unha chorrada pero ao final estás entretido e resulta divertido.
Despois a charla do Borja.. Resultoume chamativa a forma de presentar cada opción, empregar pelis pra falar do tema parece un acierto, que naide o tome a mal, pero a min gustoume este tipo  :whistle:
Cena a toda mecha e de novo a montar o equipo. A segunda noite o ceo empezou ben (non tan ben como a primeira, pra min) pero pasando as horas foi empeorando. A iso das seis da mañá xa só quedaba despexada unha porción de ceo. Unha cousa si que e certa, o Dosi debeu estar as duas noites tirando brasas cun tirachinas, a porcentaxe de bólidos por noite foi unha pasada.
O tema do astroplaner deixoume abraiado  :mad: en serio, menuda suite mais completa. A charla foi cordial e entretida, ainda non fixen grande cousa con este programa (falta de tempo) pero penso que se lle pode sacar moito partido.
Como resumen diría que foi unha finde proveitosa e divertida. Foi pena non poder ver a Canedo recollendo o Taka do sorteo  :smile:
A parienta pasouno en grande, chegou algo preocupada por o tema "frikis por metro cuadrado", pero subestimou o que se aprende levando 20 anos con este menda  :whistle: Pasouno en grande e de feito foime rallando ata chegar a casa  :mdr:
« Última modificación: 22 de Septiembre de 2012, 00:12:29 por RICK »