Autor Tema: Astrogalicia 2012 - Qué esperaís de la nueva edición.  (Leído 4606 veces)

06 de Diciembre de 2011, 17:19:09

Javier

• AG'11
  • Ortho-Apo

• 1280

Masculino
    • Ver Perfil
    • Email
Astrogalicia 2012 - Qué esperaís de la nueva edición.
« en: 06 de Diciembre de 2011, 17:19:09 »
Pues eso... ya véis la pregunta.
Aunque tenemos muy clara la estructura para este año siempre vienen bien cualquier tipo de comentarios y sugerencias.
"Eppur si muove..."

www.clubevega.org
astronabeira.blogspot.com

Respuesta #114 de Diciembre de 2011, 12:05:43

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2350
  • Texto personal
    Decoding astronomy since 20th century
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
Re: Astrogalicia 2012 - Qué esperáis de la nueva edición.
« Respuesta #1 en: 14 de Diciembre de 2011, 12:05:43 »
Humm...

A verdade é que case 10 días despois desta pregunta, anímome a contestar eu.

Eu agardo... que haxa interese por que se faga o evento. Facendo un pouco de avogado do demo, queremos unha AstroGalicia? A base é o interese dos afeccionados. Nas tres primeiras edicións así se demostrou. Na "cuarta edición que non houbo", eu só notei o interese cando coincidiamos nalgún café, observación...

Para esta "cuarta edición que parece que vai haber", AstroGalicia 2012, hai interese? A ver se o equipo organizador, que dou fe ten moitísimas ganas, vai poñerse a traballar nunha edición mellor que as anteriores para que logo non cunda non se cubran as expectativas de asistencia. Así que, como parte implicada (ata o de agora) insisto na pregunta de Javier... que esperades da AG?, que quitariades ou engadiriades das edicións anteriores?

Veña, a comentar, que é de balde. Tanto se sodes veteráns neste foro como recén chegados, a vosa opinión é importante.  :rules:

Respuesta #214 de Diciembre de 2011, 18:30:48

Emilio

• Acromático

• *

• 39
    • Ver Perfil
Re: Astrogalicia 2012 - Qué esperaís de la nueva edición.
« Respuesta #2 en: 14 de Diciembre de 2011, 18:30:48 »

Bueno, pues aunque supongo que ya estará previsto algo por el estilo, estaría bién que hubiera talleres o Workshops organizados por niveles (usuario iniciados / usuarios avanzado) sobre astronomía visual, astrofotografía, material y equipo (para orientar a los interesados sobre que mataterial o equipo necesitan, como utilizarlo y donde comprar dicho material), recursos en internet / documentación / bibiografía / software especializado (y como utilizarlo)

Respuesta #314 de Diciembre de 2011, 20:23:58

hugogr

• AG'12
  • Super-Apo

• 892
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #3 en: 14 de Diciembre de 2011, 20:23:58 »
Algunos de los talleres son los ya habituales pero a mi particularmetnte me parece muy interesante el que propones de recursos en Internet, software, etc... Hay muchas maneras de hacer astronomía sin moverse de casa y algo en este sentido creo que no estaría mal.

Respuesta #414 de Diciembre de 2011, 22:13:28

Alecksei

• Apo

• 543

Masculino
    • MSN Messenger - fperezdosantos@hotmail.com
    • Ver Perfil
    • EL MIRON DEL CIELO
    • Email
« Respuesta #4 en: 14 de Diciembre de 2011, 22:13:28 »
Yo haria un taller de astrobricolaje, en el que algunos de los miembros mostraran sus ideas a la hora de modificar telescopio.. hacer gotos caseros.. construcción de casetos..

Es un buen momento para hacer un taller de este tipo.. estamos en crisis ¿no?  :rules:

Respuesta #514 de Diciembre de 2011, 22:23:58

africano

• Semi-Apo

• **

• 347
    • Ver Perfil
« Respuesta #5 en: 14 de Diciembre de 2011, 22:23:58 »
el Observatorio virtual y su manejo es un tema muy interesante.
Borja nos comentó en Io que Germán tenía una presentación muy interesante sobre este tema.
Podría ser un tema para una charla y/o taller.
Sí home, sí

Respuesta #614 de Diciembre de 2011, 23:26:36

Javier

• AG'11
  • Ortho-Apo

• 1280

Masculino
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #6 en: 14 de Diciembre de 2011, 23:26:36 »
Gracias a todos por las sugerencias. Son todas realmente buenas y creedme que las tendremos bien en cuenta.  :great:
"Eppur si muove..."

www.clubevega.org

Respuesta #715 de Diciembre de 2011, 10:57:38

oscar

• AG'10
  • Super-Apo

• 810

Masculino
    • MSN Messenger - carecho@hotmail.com
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #7 en: 15 de Diciembre de 2011, 10:57:38 »
Yo creo que como se comenta por aquí por ahora habría que potenciar los talleres realizados por los propios aficionados y darle menos peso a las charlas o conferencias de "invitados". Yo lo creo así por una cuestión práctica, al resultar más sencillo de organizar el evento y sobre todo para que se le saque mayor rendimiento. A todos nos gusta ir a conferencias de prestigio, pero sabemos que cuando se dan para un público general poco podremos sacar los que ya estamos metidos en materia de provecho. Aun así reconozco que en las conferencias de AG10 aprendí bastantes cosas de los ponentes.

En caso de querer invitar a alguien considero que tenemos en Galicia gente que puede aportar muchísimo y a un coste muy inferior, al no tener en cuenta los desplazamientos largos.

En general lo que debe primar en una reunión de este tipo a mi entender es la convivencia de aficionados, compartir experiencias y técnicas y sobre todo pasar un par de noches de observación en grupo.

Yo no le daría demasiada importancia al número de asistentes, creo que es mejor que salga algo provechoso que algo que haga mucho ruido.

Es mi modesta opinión y no creo que pierda prestigio Astrogalicia si se hiciese de esta manera. El Prestigio al fin de cuentas se lo damos nosotros mismos, con nuestra asistencia y nuestra aportación personal y sobre todo con nuestra valoración final.

Saludos
Óscar Blanco

Respuesta #815 de Diciembre de 2011, 20:48:03

RICK

• ECL
  • Ortho-Apo

• 1028

Masculino
    • MSN Messenger - castropetre@hotmail.com
    • Ver Perfil
    • Puntitos en el Cielo
    • Email
« Respuesta #8 en: 15 de Diciembre de 2011, 20:48:03 »
Varios tipos (niveles) de talleres creo que es adecuado.
Por un lado los dirigidos a la gente que está empezando o que está interesada en el tema sin tener idea del asunto. En este apartado se pueden encuadrar las típicas: "guiarse en el cielo nocturno" "tipos de telescopios" "manejo del equipo".... Los que ya hemos asistido a otras ediciones no estaríamos interesados, pero si se sigue con la idea de dar a conocer y que venga gente nueva, ese es el tipo de cosas apropiadas.
Luego un nivel algo más avanzado para los que habiendo pasado tiempo en el monte ya "investigamos" otras facetas o nos metemos en el tema de cacharrada fotográfica etc... "autoguiado y la madre que lo ...." "software y otras hierbas"
Por último temas más avanzados de astrofotografía, procesado, observatorios remotos o alguno de los temas que se tocan por parte de algunos miembros de este foro y que han dado lugar a la creación de algunos grupos específicos. En este punto tambien se puede aprovechar para ponernos al tanto a los que no estamos en esos "saraos".
Lo de las charlas, bueno, mirando por la economía pero teniendo charlas. He compartido noches en Xares con "gente" que tambien me dio charlas en ediciones pasadas. Si no sé ni por donde empezar cualquiera de vosotros me puede dar una explicación. pero entiendo que muchos estais a otro nivel y necesitais alguien que os pueda valer de algo. Si las charlas las dá un refutado cosmologo o físico de renombre los que están empezando se van a aburrir y los iniciados no nos vamos a enterar, a la vez que si las charlas las da uno de casa sólo serán provechosas para unos pocos, mientras que los más avanzados no obtendrán beneficio alguno.... Juer, la que he soltao!!!!  :arf:

Respuesta #916 de Diciembre de 2011, 11:11:10

africano

• Semi-Apo

• **

• 347
    • Ver Perfil
« Respuesta #9 en: 16 de Diciembre de 2011, 11:11:10 »
Luego un nivel algo más avanzado  "autoguiado y la madre que lo ...."
Y ¿un curso de enfoque y tal ?    :666:
Sí home, sí

Respuesta #1016 de Diciembre de 2011, 20:00:11

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2350
  • Texto personal
    Decoding astronomy since 20th century
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
« Respuesta #10 en: 16 de Diciembre de 2011, 20:00:11 »
O que comenta Óscar é realmente interesante. Realmente, creo que forma parte da base de AstroGalicia, definir que tivo de actividade ou evento ou proxecto queremos. Dependendo disto, o traballo será maior ou menor. Estou seguro que, ademais, é algo do que temos falado e discutido máis veces, tanto en reunións como no foro.

É AG un encontro para vernos? Unha excusa para observar pola noite? Para compartir experiencias? Para aprender cousas novas? Para promocionar a astronomía? Para fomentar e aumentar o número de socios das asociacións? Para aportar instrumentos para o autofinanzamento das asociacións?...

Ata o de agora, os obxectivos propostos e o deseño do evento respondía afirmativamente a estas e outras preguntas. De todos os xeitos, creo persoalmente que o propio equipo organizador é quen debe definir o alcance do evento, pois según este haberá máis ou menos traballo. Desde fóra poderemos propoñer uns obxectivos ou outros, pero eles terán que regular a carga de traballo que queiran asumir.

Habendo outros formatos de encontro como o que Óscar comenta para A Veiga creo que cubrimos outras necesidades de encontro e outros aspectos diferentes aos de AG. Deste xeito, son eventos que poden retroalimentarse mutuamente e, incluso, algún máis que haxa (estou lembrando no centenario da eclipse de 1912 que está a levar Salva, por exemplo). Pensemos que, ata o de agora, o esforzo da AG era tanto un evento para nós como para os de fóra, para promocionar a afección e atraer a novos usuarios. Quizais este último aspecto é o menos aproveitado ata o de agora, polo que aínda ten moito percorrido.

Non comparto certas apreciacións. En ningún caso se falou de traer xente de fóra por tema de prestixio (aínda que é unha idea bastante repetida). O prestixio do proxecto non vén de aí, senón doutros aspectos. A súa regularidade, o número de participantes, a súa incidencia en xerar cambios no contorno... Sempre falamos de que, o de traer xente de fóra para dar charlas ou obradoiros, era algo que nos apetecía moito para gozar da súa compaña, presenza, estímulo... cada un que lle vexa o aspecto que queira. Tampouco comparto o tema de "xente de fóra" = máis caro e "xente da casa" = máis barato, porque entón estamos minusvalorando a estes últimos. Non sei se me explico. Ata o de agora só houbo un conferenciante que cobrou. Ao resto, só se lle pagan os gastos.

Se pensamos que xente profesional do mundo da astronomía (ou afíns) sacrifica un fin de semana por virse a esta recuncho do mundo a aportandos os seus coñecementos, eu creo que é algo a potenciar. Pensade que gracias a AG puidemos contar coa presencia de Ángel Roldán, Ramón Naves, Ángel Huelmo, Comellas, Astronómadas, Mark Kidger, Benjamín Montesinos, Pedro Re, José Canela, Luis Felipe Miranda, Inés Hidalgo, Juan Antonio Belmonte, Carlos Herranz... bueno, e todos os que me esquezo. Vale si, a George Smoot dixémoslle que non, porque non nos valían as súas condicións  :rofl:

É dicir, ofrecémoslle a xente de certo renome un auditorio de máis de 50 persoas interesadas no que queren contar e nós temos a posibilidade de coñecelos. Persoalmente, creo que é unha oportunidade moi interesante. Claro que dá máis traballo: recoller aos ponentes, prestarlles atención, ter con eles certos detalles... e custes: aloxalos, alimentalos, pagarlle o desprazamento... É cuestión de facer un balance entre beneficios/custes.

Respuesta #1116 de Diciembre de 2011, 22:53:13

RICK

• ECL
  • Ortho-Apo

• 1028

Masculino
    • Ver Perfil
    • Puntitos en el Cielo
    • Email
« Respuesta #11 en: 16 de Diciembre de 2011, 22:53:13 »
Luego un nivel algo más avanzado  "autoguiado y la madre que lo ...."
Y ¿un curso de enfoque y tal ?    :666:

Yo empiezo a necesitarlo y Alejandro se apunta "seguro"  :intello:

Respuesta #1216 de Diciembre de 2011, 23:10:07

RICK

• ECL
  • Ortho-Apo

• 1028

Masculino
    • Ver Perfil
    • Puntitos en el Cielo
    • Email
« Respuesta #12 en: 16 de Diciembre de 2011, 23:10:07 »
É AG un encontro para vernos? Unha excusa para observar pola noite? Para compartir experiencias? Para aprender cousas novas? Para promocionar a astronomía? Para fomentar e aumentar o número de socios das asociacións? Para aportar instrumentos para o autofinanzamento das asociacións?...

Si, Si, Si, claro

En ningún caso se falou de traer xente de fóra por tema de prestixio (aínda que é unha idea bastante repetida). O prestixio do proxecto non vén de aí, senón doutros aspectos. A súa regularidade, o número de participantes, a súa incidencia en xerar cambios no contorno... Sempre falamos de que, o de traer xente de fóra para dar charlas ou obradoiros, era algo que nos apetecía moito para gozar da súa compaña, presenza, estímulo... cada un que lle vexa o aspecto que queira. Tampouco comparto o tema de "xente de fóra" = máis caro e "xente da casa" = máis barato, porque entón estamos minusvalorando a estes últimos. Non sei se me explico. Ata o de agora só houbo un conferenciante que cobrou. Ao resto, só se lle pagan os gastos.

No se hace por presigio (faltaría más) pero lo dá, en la parte organizativa presentar el Curriculum de AG con nombres conocidos y respetados creo que contribuye a mostrar la seriedad de lo que tratamos de hacer. Asistir a una charla de alguien de quien has leido un libro o has visto en "la caja tonta" está bien, pero además poder conversar de una forma distendida con esa persona aporta un ambiente más especial.
Los de fuera serán lo que quieran pero los de casa también.... No se menosprecia a nadie, es una observación, los gastos de alguien que viene de Barcelona (por decir un sitio) siempre serán más elevados que los que derivan de traer a alguien de Carballo (por decir otro sitio  :clown: )

Y lo dejo, que no sé quien me manda meterme en estos patatales sin conocer bien el funcionamiento

Respuesta #1316 de Diciembre de 2011, 23:20:05

Javier

• AG'11
  • Ortho-Apo

• 1280

Masculino
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #13 en: 16 de Diciembre de 2011, 23:20:05 »
Veo que hay bastante debate y eso es así que ahora me toca a mi.
Personalmente, creo que AG debería de ser simplemente una FIESTA DE LA ASTRONOMÍA:
- para todos nosotros que somos aficionados desde ya hace años y que disfrutamos como enanos reuniéndonos para vernos las caras, compartir experiencias, observaciones...
- para divulgar esta ciencia que tanto nos saca el sueño (literalmente... :sleep:)
- para aquellos que están empezando y les acaba de picar el gusanillo.
- para los que tienen cierta curiosidad pero que no se deciden a dar el paso.
- para los profesionales que como dice Dosi, pierden un fin de semana de su vida viniendo para conpartir conocimientos.
- para que tanto acompañantes como aficionados pasen un par de días agradables disfrutando no sólo de la astronomía.

Resumiendo, AG debería de ser, en mi humilde y muy personal opinión un lugar para todos, no sólo exclusivo para aficionados, con la astronomía como protagonista.

Luego tenemos actividades como las de A Veiga, O Barco, etc... que en filosofía son algo diferentes a la propia AG pero complementerias al mismo tiempo con ésta.

En ningún caso se falou de traer xente de fóra por tema de prestixio (aínda que é unha idea bastante repetida). O prestixio do proxecto non vén de aí, senón doutros aspectos. A súa regularidade, o número de participantes, a súa incidencia en xerar cambios no contorno... Sempre falamos de que, o de traer xente de fóra para dar charlas ou obradoiros, era algo que nos apetecía moito para gozar da súa compaña, presenza, estímulo... cada un que lle vexa o aspecto que queira.
Totalmente de acuerdo.

Tampouco comparto o tema de "xente de fóra" = máis caro e "xente da casa" = máis barato, porque entón estamos minusvalorando a estes últimos. Non sei se me explico. Ata o de agora só houbo un conferenciante que cobrou. Ao resto, só se lle pagan os gastos.
Como dice Oscar, lo de caro y barato se refería sólo a gastos de desplazamiento, no es lo mismo raer a alguien desde Italia que desde Lugo. En mi opinión no tiene más lectura que esta.

"Eppur si muove..."

www.clubevega.org

Respuesta #1423 de Enero de 2012, 13:39:04

salva

• ECL
  • Semi-Apo

• 489
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #14 en: 23 de Enero de 2012, 13:39:04 »

Olas,

Quería propoñervos que consideredes a posibilidade de incluír en AG'12 unha sesión sobre a C'MON, para todos os asistentes ou en paralelo con outras actividades, que consistiría en:

- Unha charla-debate sobre observacións astronómicas cooperativas, que teñan interese científico e poidan realizarse con equipamento ao noso alcance (Ocultacións, determinación de traxectorias de meteoros, impactos meteoríticos na Lúa durante chuvias de estrelas...)

- Un obradoiro práctico sobre equipos, software e procedementos para iso (sincronización de tempos, métodos de observación con vídeo ou tipo drift-scan, etc)

- Unha pequena reunión de traballo das persoas e estacións da C'MON interesadas para determinar os proxectos a realizar xuntos entre AG'12 e AG'13  :wink2:. Abertos, claro, ás alertas e novidades inesperadas que poidan xurdir en calquera momento.

Abusando da ciencia (e paciencia) de Ramón, astrofísico e membro do Clube Vega, proporía tamén pedirlle a el que se encargase da charla e do obradoiro (e espero que non me queime as Watec por propoñelo aquí antes de falar con el  :666: )

Apertas!
      s.