Autor Tema: Cúpula geodésica  (Leído 29795 veces)

22 de Abril de 2010, 12:09:18

Pablo Canedo

• Administrador
  • Ortho-Apo

• 1810

Masculino
    • Ver Perfil
    • Astromanía
    • Email
Cúpula geodésica
« en: 22 de Abril de 2010, 12:09:18 »
Esquema del dome calculator de wwwdesertdomes.com

Y el diagrama:

Los triángulos se puede cortar fácilmente con cutter, pero son 105! así que tiré le pedí el pantografo a un colega carpintero y en media hora...

únión de los triángulos con cinta adhesiva transparente

Para el último, es necesario levantar el pentágono un poco, en este caso con uos  ladrillos

Así es como queda al darle la vuelta

Se humedecen los huecos y se rellena de espuma de poliuretano

La cinta transparente se despega con sólo mirarla, me paso a la americana:

Otro experimento, de esta forma es más fácil colocarla si no cuentas con la ayuda de otra persona, además el agua del pulverizador no se queda entre la cinta y el poliestireno:

Empezando el puzle, en cada lado del pentágono superior, un hexágono:

Y otra ronda de pentágonos listos para pegar:

Los penúltimos:

Corte de la ventana y empezando el círculo de madera para la base:

Base y ventana listos para pegar a la cúpula:

El sítio dónde planeo montarla:

Finalmente he elegido el weber.therm base combinado con malla de fibra de vidrio para revestir la cúpula:

Ventana:

Detalle de los rodamientos, los más baratos del Decathlon (son de monopatín) 3 euros por 8

Vídeo
http://www.youtube.com/watch?v=1qYWKdxjt3s

Primera luz:

mañana más!

« Última modificación: 27 de Abril de 2013, 19:28:18 por Pablo Canedo »

Respuesta #122 de Abril de 2010, 12:57:53

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2367
  • Texto personal
    Decoding astronomy since 20th century
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
Re: Cúpula geodésica
« Respuesta #1 en: 22 de Abril de 2010, 12:57:53 »
Lo cualo?

Supoño que é un molde para recubrilo con algo. Como vas facer? Con que material? Que custe estimas para todo?

Xa abandonas/abandonamos o proxecto de observatorio remoto? Non vas vir de visita?

Ala, xa que non tiñas moito tempo aí van unha chea de preguntiñas  :na:

Respuesta #222 de Abril de 2010, 13:12:06

RICK

• ECL
  • Ortho-Apo

• 1035

Masculino
    • MSN Messenger - castropetre@hotmail.com
    • Ver Perfil
    • Puntitos en el Cielo
    • Email
« Respuesta #2 en: 22 de Abril de 2010, 13:12:06 »
Que tío!!!!
Tenía leido sobre el tema, a mí ni me va ni me viene pero ahún tengo alguno de los enlaces (cualquier día me explota el "nocilla")  :winktongue:
Como siempre digo que de todo se puede sacar algo bueno te los pongo (para cuando tengas ese tiempo tan ansiado)
* http://www.astrosurf.com/manoced/cupula.htm
* http://astrosurf.com/malaga/observatorio.shtml
* http://www.unsa.edu.ar/labgol/observatorio/archivos/memoriaCUPULA.pdf
* http://javierlaina.fotografiaastronomica.com/OBSERVATORIO/observatorio.html
También tenía algo para lo de la cúpula, pero veo que ya lo tienes dominado. Si vas a recubrir con fibra creo que hay algun compuesto catalizador que te puede atacar la base de poliestileno extruido  :ouch: Pero como no estoy muy seguro lo dejo a modo de comentario y nada más.
Saludos

Respuesta #322 de Abril de 2010, 16:20:01

Paco Fdez

• ECL
  • Apo

• 562
    • Ver Perfil
    • Ex Luna Scientia
    • Email
« Respuesta #3 en: 22 de Abril de 2010, 16:20:01 »
Bestial.

Seguiremos espectantes las novedades en el progreso de la obra.

Tiene una pinta magnífica.
 8) 8) 8)

Respuesta #422 de Abril de 2010, 18:42:38

Pablo Canedo

• Administrador
  • Ortho-Apo

• 1810

Masculino
    • Ver Perfil
    • Astromanía
    • Email
« Respuesta #4 en: 22 de Abril de 2010, 18:42:38 »
Graciñas polos ánimos nenos! Rick, gracias polos links, a verdade e que xa os coñecía, na de Javier incluso estiven dentro :wink2:

Lo cualo?

Supoño que é un molde para recubrilo con algo. Como vas facer? Con que material? Que custe estimas para todo?

Xa abandonas/abandonamos o proxecto de observatorio remoto? Non vas vir de visita?

Ala, xa que non tiñas moito tempo aí van unha chea de preguntiñas  :na:

Non é un molde. Espera un par de días a que a teña medio montada e xa o entenderás. Unha vez unidos os triángulos vou a recubrila con mortero e malla. Outra opción é a fibra de vidrio, pero a única experiencia que teño con ela de cando fixen o tubo do meu 250, os acabados, non eran moi alá, ainda que si alguén con máis experiencia no tema se presta a botar unha man, igual o volvo a pensar. Tamén podería valer a pintura de caucho, e algúnha opción máis por ahí teño visto.

O custe, ridículo, sobre todo se o comparas con calqueira opción comercial. As planchas de poliestireno salenme a uns 30 euros, o mortero a 8 euros m2, a base de ladrillos por uns 100 euros, pintura, catro tablas, xa ves, máis barato que a CCD. Iso sí, hai que mancha-las mans, pero sarna con gusto... Por certo algún de vós ten experiencia cos ladrillos/cemento?   :whistle:

Non abandono para nada o proxecto do observatorio remoto. Pero estaba pendente de facerche unha visita. A principios do mes que ven, non? Estaría moi ben que os interesados nos encontráramos sobre o terreno e deixala cuestión zanxada para empezar a darlle para adiante

Respuesta #523 de Abril de 2010, 09:06:34

africano

• Semi-Apo

• **

• 347
    • Ver Perfil
« Respuesta #5 en: 23 de Abril de 2010, 09:06:34 »
Estupendo Pablo, non deixas de sorprenderme.

Non é un molde. Espera un par de días a que a teña medio montada e xa o entenderás. Unha vez unidos os triángulos vou a recubrila con mortero e malla.

supoño que xa che informaron, pero por si acaso, que as cúpulas pesadas de formigón, canteiría (é outra opción  :mdr:) empuxan hacia fora pola base e tenden a abrir. Necesitan un anel de armadura, como un cinto, que as ate para que non abra.
S2

fdo. arquitecto da patacón
« Última modificación: 23 de Abril de 2010, 09:09:16 por africano »
Sí home, sí

Respuesta #623 de Abril de 2010, 11:50:07

Pablo Canedo

• Administrador
  • Ortho-Apo

• 1810

Masculino
    • Ver Perfil
    • Astromanía
    • Email
« Respuesta #6 en: 23 de Abril de 2010, 11:50:07 »
más imágenes, actualizo el primer post

Respuesta #723 de Abril de 2010, 12:13:18

Pablo Canedo

• Administrador
  • Ortho-Apo

• 1810

Masculino
    • Ver Perfil
    • Astromanía
    • Email
« Respuesta #7 en: 23 de Abril de 2010, 12:13:18 »
más fotos, actualizo arriba
« Última modificación: 23 de Abril de 2010, 12:18:22 por Pablo Canedo »

Respuesta #823 de Abril de 2010, 12:37:45

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2367
  • Texto personal
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
« Respuesta #8 en: 23 de Abril de 2010, 12:37:45 »

Unha vez unidos os triángulos vou a recubrila con mortero e malla.

E non será moi pesada? Dígoo tanto polo teito como pola motorización

O custe, ridículo, sobre todo se o comparas con calqueira opción comercial. As planchas de poliestireno salenme a uns 30 euros, o mortero a 8 euros m2, a base de ladrillos por uns 100 euros, pintura, catro tablas, xa ves, máis barato que a CCD. Iso sí, hai que mancha-las mans, pero sarna con gusto... Por certo algún de vós ten experiencia cos ladrillos/cemento?   :whistle:
:gasp:

A min me vas contar... 8000-9000 € a cúpula e, sumando portes, motorización, anel... outro tanto.

Hai moitos anos axudei a meus pais a construír muros de cemento armado e chabolos de bloques na súa finca. Algo lembro de facer masa (aínda que penso que hai máquinas para iso, seguro que se pode alugar unha formigoneira), tirar liñas para que todo quede recto (non sei como será para facer un cilindro, a verdade, especialmente se ten que ser circular perfecto  :rofl: ). Incluso algo de proporcións de cemento e area, según sexa para o chan ou para "pegar" ladrillos. Por certo... non tes obreiros por casa? Pois o tema está claro  :glasses:

Non abandono para nada o proxecto do observatorio remoto. Pero estaba pendente de facerche unha visita. A principios do mes que ven, non? Estaría moi ben que os interesados nos encontráramos sobre o terreno e deixala cuestión zanxada para empezar a darlle para adiante

Non estabamos falando da ponte das letras? No fío respectivo propuxen esa data (á que só contestou o Alechsei, por certo  :whip:). Pero pode ser outra.

Falamos, falamos  :intello:

Respuesta #923 de Abril de 2010, 13:18:15

RICK

• ECL
  • Ortho-Apo

• 1035

Masculino
    • MSN Messenger - castropetre@hotmail.com
    • Ver Perfil
    • Puntitos en el Cielo
    • Email
« Respuesta #9 en: 23 de Abril de 2010, 13:18:15 »

Non estabamos falando da ponte das letras? No fío respectivo propuxen esa data (á que só contestou o Alechsei, por certo  :whip:). Pero pode ser outra.

Naide contestou, naide contestou!!!! E que non deixache nada claro o do churrasco !!!!  :whistle:
Que sí, que salvo novedades......
« Última modificación: 23 de Abril de 2010, 13:20:08 por RICK »

Respuesta #1023 de Abril de 2010, 13:28:25

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2367
  • Texto personal
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
« Respuesta #10 en: 23 de Abril de 2010, 13:28:25 »

Naide contestou, naide contestou!!!! E que non deixache nada claro o do churrasco !!!!  :whistle:

Agora que o dis, ali hai unha barbacoa de pedra... só fan falla voluntarios para darlle ao lume  :party:

Respuesta #1123 de Abril de 2010, 14:01:33

Pablo Canedo

• Administrador
  • Ortho-Apo

• 1810

Masculino
    • Ver Perfil
    • Astromanía
    • Email
« Respuesta #11 en: 23 de Abril de 2010, 14:01:33 »
Ahora que me fijo, ónde vas con 1400 mensaxes, laretas? Xa non hai respeto nin hai nada

Respuesta #1223 de Abril de 2010, 17:04:38

Camilo

• Ortho-Apo

• 1436
    • Ver Perfil
    • http://www.astrocamy.blogspot.com
    • Email
« Respuesta #12 en: 23 de Abril de 2010, 17:04:38 »

Non é un molde. Espera un par de días a que a teña medio montada e xa o entenderás. Unha vez unidos os triángulos vou a recubrila con mortero e malla. Outra opción é a fibra de vidrio, pero a única experiencia que teño con ela de cando fixen o tubo do meu 250, os acabados, non eran moi alá, ainda que si alguén con máis experiencia no tema se presta a botar unha man, igual o volvo a pensar. Tamén podería valer a pintura de caucho, e algúnha opción máis por ahí teño visto.

Eso de recubrila con mortero a que te refieres.Con hormigón e malla de ferro?Eso pesara´un quintal, aparte de no refrixerar máis.
Eu faríao con malla de fibra de vidrio e resina epoxi.E boa de traballar e non pesa nada, aparte de ser resistente coma as pedras.

Respuesta #1323 de Abril de 2010, 18:01:26

Pablo Canedo

• Administrador
  • Ortho-Apo

• 1810

Masculino
    • Ver Perfil
    • Astromanía
    • Email
« Respuesta #13 en: 23 de Abril de 2010, 18:01:26 »
A malla non é de ferro oh! e de fibra, e o seu unico obxectivo é adherir a fina capa de cemento á cúpula. Pero bueno, sigo buscando solucións, igual unha pasta para exteriores con pintura de caucho porriba...

Non sei si atreverme coa fibra de vidrio, controlas do tema?

Respuesta #1423 de Abril de 2010, 18:46:14

Camilo

• Ortho-Apo

• 1436
    • Ver Perfil
    • http://www.astrocamy.blogspot.com
    • Email
« Respuesta #14 en: 23 de Abril de 2010, 18:46:14 »
Pablo.
A única experiencia que tiven con esto e que fixen dous tubos en fibra de vidro e epoxi,un deles e o meu 31.
Ponse un molde (eu puxen un tubo de carton-pedra dos das colunnas,tu xa tes as planchas).Tes que dar unha capa de cera para despois quitar o molde, pero no teu supoño que deixaras as planchas...digo eu!So tes que dar unha capa de resina conha brocha,pos a malla,das resina,pos a malla e asín ata que vexas que ten o grosor que estimes.Deixas endurecer e é unha pedra!Por suposto tes que coidar que quede lisa, pero despóis o bon que ten e que podes desbastar os picos empastar os valles,lixas, pintas e queda de rechupete.
Como ves eu só sei teoría, pero creo que debe de ser doado. :drunk: :drunk: