Autor Tema: Que lle podemos pedir a MeteoGalicia?  (Leído 4438 veces)

19 de Febrero de 2010, 00:18:35

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2358
  • Texto personal
    Decoding astronomy since 20th century
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
Que lle podemos pedir a MeteoGalicia?
« en: 19 de Febrero de 2010, 00:18:35 »
Por motivos de traballo estou a ter reunións de vez en cando con persoal de MeteoGalicia. Ás veces xorde na conversa o seu interese por personalizar predicións para grupos de público que estean interesados nalgún tipo de predición concreto, que para eles non supoña máis que facer uns números máis pero que dean un bo servizo.

Por exemplo, abraiados porque a comunidade de surferos se valese das predicións de webs de fóra de España para a predición dos ventos na costa, estiveron a traballar con eles para tratar de mellorar o seu servizo. A fin de contas, son un servizo público.

Sabendo a miña afección á astronomía, xa van dúas veces que me ofrecen o mesmo. É dicir, que lles podemos pedir? Agás CEOS DESPEXADOS e un bo tempo, soleado e seco en todos os fins de semana nos que haxa lúa nova ou cuarto crecente, claro.

Comprométome a recoller as respostas dadas (realmente só recollerei as coherentes  :666:) e facérllelas chegar.

Que vos parece? Ideas?

Respuesta #119 de Febrero de 2010, 00:57:58

salva

• ECL
  • Semi-Apo

• 489
    • Ver Perfil
    • Email
Re: Que lle podemos pedir a MeteoGalicia?
« Respuesta #1 en: 19 de Febrero de 2010, 00:57:58 »
Por motivos de traballo estou a ter reunións de vez en cando con persoal de MeteoGalicia. Ás veces xorde na conversa o seu interese por personalizar predicións para grupos de público que estean interesados nalgún tipo de predición concreto, que para eles non supoña máis que facer uns números máis pero que dean un bo servizo.(...)
Sabendo a miña afección á astronomía, xa van dúas veces que me ofrecen o mesmo. É dicir, que lles podemos pedir?

Un número de teléfono (e/ou enderezo correo) ao que poidamos chamar as persoas pertencentes a asociacións astronómicas ou programas de difusión da Astronomía para coñecer en tempo real os últimos datos das predicións. Non para molestalos preguntándolles pola info que xa podemos obter da súa web, senon para coñecer o prognóstico a unhas horas vista en caso de tempo inestábel (p.ex. para saber a que altura da noite vai entrar unha frente de nubes). Agradeceriamolo moitísimo para tomar decisións de última hora sobre se ir adiante ou cancelar observacións en colexios ou nas rúas...
      Poden ter un listado de asociacións en nome das cales se pode chamar. E estou seguro de que todo o mundo faría un uso razoábel dese servizo...

Grazas por preguntar!

Respuesta #219 de Febrero de 2010, 11:05:04

Javier

• AG'11
  • Ortho-Apo

• 1280

Masculino
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #2 en: 19 de Febrero de 2010, 11:05:04 »
... e unha predicción de "seeing" tamén sería moi boa idea.
Tamén sería interesante como proxecto aproveitar as súas instalacións para poñer "medidores" de CL.

"Eppur si muove..."

www.clubevega.org
astronabeira.blogspot.com

Respuesta #319 de Febrero de 2010, 11:38:59

monje

• Apo

• 506

Masculino
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #3 en: 19 de Febrero de 2010, 11:38:59 »
-Predicción de Seeing
-Predicción de transparencia
-Perdición del punto de rocío
-Porcentaje de cielo despejado

Curiosamente, yo también he tenido contacto con ellos por trabajo, pero no parecieron reaccionar a mis insinuaciones....

Sobre la propuesta de Salva del número de teléfono para "info de última hora", me temo que sería difícil: hacen dos simulaciones al día y punto...

Lo que sí podría estar bien es poder acceder  en tiempo cuasi-real a los datos recibidos de las estaciones meteorológicas....

El programa que usan para la simulación se llama WRF, y tengo algunas opiniones heréticas sobre él... básicamente el problema que hay con la física computacional: los que saben suficiente física como para escribir simuladores no saben programar bien. Y los buenos programadores no saben suficiente física... pero eso sería tema de otro debate...

Un hilo interesante sobre el tema de la meteorología:
http://www.covadaserpe.org/foro/index.php?topic=1909.msg12323

Algunos links
http://www.footootjes.nl/Astrophotography_Seeing/Astrophotography_Seeing.html
http://www.meteoblue.com/es_ES/point/forecast/tab/b/pictocastDaily/f/37571/c/es

Un saludo.
« Última modificación: 19 de Febrero de 2010, 11:54:22 por monje »

Respuesta #419 de Febrero de 2010, 11:59:57

oscar

• AG'10
  • Super-Apo

• 811

Masculino
    • MSN Messenger - carecho@hotmail.com
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #4 en: 19 de Febrero de 2010, 11:59:57 »
A mi me gustaría que hicieran pronósticos para la noche, no solo para la mañana y la tarde y que además se pudieran ver mapas animados sobre porcentaje de nubes, como en meteoblue.

Por otro lado algún dato sobre efemérides astronómicas, como salida y puesta del Sol y la Luna y fase de la Luna en porcentaje.

Ah, y que pongan un botón de destrucción de nubes en el menú!!!
Óscar Blanco

Respuesta #519 de Febrero de 2010, 15:37:50

Pablo

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 1694
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #5 en: 19 de Febrero de 2010, 15:37:50 »
Lo del seeing, sin duda puede ser interesante y no creo que cueste mucho trabajo.

Respuesta #619 de Febrero de 2010, 22:33:15

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2358
  • Texto personal
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
« Respuesta #6 en: 19 de Febrero de 2010, 22:33:15 »
Inicio diálogo coas vosas propostas para, desde a miña ignorancia, ir recabando a maior información posible. Canto máis detallado lles deamos os nosos problemas, mellor resposta obteremos. Vou poñer o [MODE IGNORANTIÑO ON], xa que a miña "Termodinámica de procesos irreversibles" data do século pasado  :intello:

Salva:
Entendo que o que comentas sería para contar con predicións moi locais e a moi curto prazo. Creo que é interesante facerlles a proposta pero, aínda que alí debe haber persoal as 24 horas, non sei se haberá en todo momento persoas que poidan interpretar os modelos. Pódese mirar se poden facilitar, amén de teléfono ou correo electrónico, un período mínimo para darnos unha estimación. É dicir, que nos digan que sempre terá que ser cun mínimo de X horas para evitar chamalos media hora antes :intello:.

Javier:
O de detectores de contaminación lumínica paréceme unha moi boa idea. Supoño que xa implica un traballo a maior escala, especialmente no que se refire aos custes. Pero pode resultarlles interesante a idea como proxecto integrado na súa rede.

Javier, Pablo, Monje...
E supoño que todos  :intello: polo do "seeing". Como se calcula numericamente? É dicir, teño claro a escala que se emprega e a súa descrición cualitativa. Pero, hai algún cálculo numérico a partires de datos meteorolóxicos estándar ou algún algoritmo que se poida implementar? Atopei unha ponencia en astrosurf e un proxecto do IAC, pero non me aclara nada para poder ser enviado como recomendación. Algunha suxerencia?

Monje
Sobre as túas outras solicitudes:
- Predicción de transparencia, ídem para o caso anterior.
- Predición del punto de rocío, supoño que non debera haber problema, polo menos nas estacións que fan estas medidas.
- Porcentaje de cielo despejado. Non sei se será moi útil pero, a predición que teñen de ultravioleta non sería algo asimilable? É dicir, haberá un índice de radiación ultravioleta a partires do cal se suporá que hai nubes ou non?

Sobre as túas críticas, pois non sei dicirche. Os "intríngulis" de MeteoGalicia non os coñezo a ese nivel. Si teño a idea de que ultimamente lle teñen metido algúns goles á AEMet e, supoño, entre eles debe haber algún tipo de "pique" construtivo  :intello:

Teño na cabeza a previsión sobre o Klaus (creo que se trataba dunha nucleoxénese explosiva de difícil predición) que permitiu que as comunidades do norte de España puideran poñerse en alerta. E, máis recentemente, aquelas suspensións de clases en Galicia motivadas polas predicións da AEMet e das que tanto faláramos neste foro, xa que MeteoGalicia só prevera temporal na costa.
Creo que este ano celebran o seu 10º aniversario e, desde hai varios meses (creo que incluso desde o último ano do bipartito), estase negociando o traspaso de competencias en relación á meteoroloxía entre o estado e a comunidade autónoma.

As ligazóns que aportas moi interesantes. Coa do seeing seguimos na mesma que comentaba antes. A de "meteoblue", evidentemente, xa lla amosarei para que vexan a onde hai que acudir hoxe en día. Sobre o foro irmán, un fío moi interesante. A rede Meteoclimatic é unha pasada. Xa non é a primeira vez que en diversos programa do tempo da televisión os mencionan e dan algúns dos seus datos. Como non estou rexistrado en CovadaSerpe non podo ver as ligazóns que se mencionan. Levo 5 meses agardando pola fusión dos foros  :666:, pero parece máis complicado que o das caixas  :rofl: (e con este comentario xa me teño asegurado sendas réplicas de Canedo e Mad  :666:, que andarán por aí agochados).

O acceso aos datos das estacións meteorolóxicas en tempo real xa o teñen. Na portada, incluso, hai un recadro polo que van cambiando os datos sucesivamente das diversas estacións. Pero podes acceder ás mesmas e ver os datos que teñen da última conexión e os históricos dunha chea de variables. Coidado, que é un vicio facer gráficas ;-)  Iso si, puntualmente hai algunhas que aparecen sen conexión, pero supoño que será por problema de redes. E non todas as estacións teñen os mesmos datos.

Óscar
Son boas ideas. O das efemérides astronómicas é unha mágoa. Non debe ser moi costoso e xa teñen as das mareas. O do botón que comentas, estaría ben pero supoño que non poderá ser.  :666:

Seguimos comentando?

Saíume un mensaxe un pouco longa pero non agardaba tantas respostas tan rápidas. Está claro que o tema interesa. A ver se entre todos podemos ir afondando nas diversas suxestións para que me sexa fácil facer un informe e enviárllelo.  :great:

Respuesta #719 de Febrero de 2010, 23:49:51

salva

• ECL
  • Semi-Apo

• 489
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #7 en: 19 de Febrero de 2010, 23:49:51 »
Salva:
Entendo que o que comentas sería para contar con predicións moi locais e a moi curto prazo. Creo que é interesante facerlles a proposta pero,
(...)
Javier, Pablo, Monje...
E supoño que todos  :intello: polo do "seeing". Como se calcula numericamente? É dicir, teño claro a escala que se emprega e a súa descrición cualitativa. Pero,
(...)
Óscar
Son boas ideas. O das efemérides astronómicas é unha mágoa. Non debe ser moi costoso e xa teñen as das mareas. O do botón que comentas, estaría ben pero

Ola Dosi,

Coincido coa maioría das túas apreciacións (non é novidade ;-) "pero" creo que nós deberiamos concretar as cousas que nos gustarían e os "peros" ténicos, se os hai, deben poñelos eles, e non nós por anticipado. Máis que nada, porque se as propostas son factíbeis ou non dependerá dos medios cos que eles conten e do que eles poidan facer e non tanto do que nós falemos aquí.

Por poñer un exemplo. unha previsión do "seeing" (xeral e orientativa: o seeing cambia moito dun lugar a outro, en distancias relativamente curtas debido á turbulencia local na capa de aire máis pegada á terra) pode facerse coñecendo datos sobre a estrutura dos ventos e correntes de aire nas distintas capas da atmosfera, e aplicando modelos de turbulencia tipo Kolmogorov o Von Kármán. Non creo que pague a pena poñernos a falar diso aquí, é mellor preguntarlles directamente a eles se poden facer a previsión cos datos que teñen e listo.

A min parécenme moi oportunas e útiles todas as suxestións apuntadas.

Abrazos!

Respuesta #819 de Febrero de 2010, 23:54:02

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2358
  • Texto personal
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
« Respuesta #8 en: 19 de Febrero de 2010, 23:54:02 »
... e aplicando modelos de turbulencia tipo Kolmogorov o Von Kármán...

Si, si, a verdade é que mo quitaches da boca, da puntiña mesmo da lingua.  :rofl: :rofl:
(Bendita ignorancia) :whistle:

Vou á miña pequena biblio a desempolvar uns libriños que había por alí, a ver que se contan  :oops:

Respuesta #920 de Febrero de 2010, 00:20:09

salva

• ECL
  • Semi-Apo

• 489
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #9 en: 20 de Febrero de 2010, 00:20:09 »

Si, si, a verdade é que mo quitaches da boca, da puntiña mesmo da lingua.  :rofl: :rofl:

Non preguntaras...?  :rofl: :rofl:

Bo, agora en serio. O de ter unha predición específica para a noite, que comenta Óscar, creo que sería de utilidade para moita xente, non só para nós. É un valeiro moi claro que teñen na web: actualmente temos que ver a predición da tarde, a da mañá seguinte, e sacarmos pola nosa conta conclusións para a noite... Cousa complicada cando unha das predicións dá un tempo fenomenal e a outra un tempo de pena.

O resto de predicións das que falamos son máis específicas para a tribo astronómica, pero o mesmo que pasa cos surfeiros, se non as teñen en Meteogalicia teremos que buscalas noutras webs...

Abrazos again.

Respuesta #1020 de Febrero de 2010, 11:50:10

Camilo

• Ortho-Apo

• 1431
    • Ver Perfil
    • http://www.astrocamy.blogspot.com
    • Email
« Respuesta #10 en: 20 de Febrero de 2010, 11:50:10 »
A mín chegaríame conque diran a prediccion de seeing e direccion e velocidade do vento.Algo semellante a Meteoblue, pero sin copiar por outros,e dise xeito, Meteogalicia podería "afinar" mais por ser "rexional" ou local.

Respuesta #1122 de Febrero de 2010, 19:46:49

salva

• ECL
  • Semi-Apo

• 489
    • Ver Perfil
    • Email
« Respuesta #11 en: 22 de Febrero de 2010, 19:46:49 »

Ola de novo,

Creo que pode quedar unha lista de peticións interesantísima.  :great: Hai algunha previsión de cando podería haber resposta dos colegas de Meteogalicia?
       Abrazos!

Respuesta #1222 de Febrero de 2010, 20:48:36

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2358
  • Texto personal
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
« Respuesta #12 en: 22 de Febrero de 2010, 20:48:36 »
       Creo que pode quedar unha lista de peticións interesantísima.  :great: Hai algunha previsión de cando podería haber resposta dos colegas de Meteogalicia?
Pois non, non hai previsión ningunha. O tema é a segunda vez que me xurde nunha reunión con persoal de MeteoGalicia, por iso me decidín aquí a poñela a andar. Da outra vez tiña traballo abondo para estas cousiñas que, parece que non, levan o seu tempiño. Agora haberá que ordear as ideas e ver como se fan as seguintes xestións  :glasses:

Resumo de ideas
Na liña do que comentaba Salva, polo momento só necesidades. Xa veremos se podemos implicarnos nas solucións técnicas. Recollín estas do xa dito. Falta algunha? Algunha está mal expresada?

- Contacto para pronóstico local en caso de tempo inestable (teléfono ou enderezo-e). Só para as asociacións astronómicas.
- Predicción de "seeing" (turbulencia atmosférica), como na web de "meteoblue".
- Medicións de Contaminación Lumínica.
- Predicción de transparencia.
- Predición de punto de rocío.
- Porcentaxe de ceo despexado ou mapas de nubes.
- Pronósticos para a noite.
- Efemérides astronómicas: saídas e postas de Sol/Lúa, fases lunares...
- Botón destrución de nubes no menú. En fin esta creo que non a vou levar (síntoo Óscar  :rofl:).

Dádelle unha voltiña, que cantos máis colaboremos máis sinxelo será rematalo.

En principio, pensaba facerlles entrega dun documento coa listaxe de todas as asociacións galegas que hai na actualidade, para que se fagan unha idea do interese que pode ter o sistema. Podo facelo informalmente algún día que pase por alí para outras cousas, ou de xeito máis formal. Isto último implicaría que alguén máis viñera comigo, claro. Se vos parece que pode pagar a pena podemos estudialo. Sería en días lectivos pola mañá (aínda que podo sondear co director do centro outras posibilidades).

Saúdos.

Respuesta #1327 de Febrero de 2010, 11:48:46

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2358
  • Texto personal
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
« Respuesta #13 en: 27 de Febrero de 2010, 11:48:46 »

- Porcentaxe de ceo despexado ou mapas de nubes.

Sobre esta proposta que comentabamos acabo de ver na web de MeteoGalicia unha ligazón ao estado actual do ceo. Amosan nun mapa o estado actual, con iconos, segundo o recollido en todas as estacións da rede. Sería o que pedides ou faría falla algún tipo de mellora?

Algún comentario máis ao resto de propostas ou matiz?

Respuesta #1427 de Febrero de 2010, 20:18:54

DosiVeiga

• AG'12
  • Ortho-Apo

• 2358
  • Texto personal
    • Ver Perfil
    • APOD da NASA en galego
« Respuesta #14 en: 27 de Febrero de 2010, 20:18:54 »
- Efemérides astronómicas: saídas e postas de Sol/Lúa, fases lunares...

Teñen unha predición de ortos e ocasos solares, polo que eliminarei esta petición do listado.

As preguntas do meu envío anterior seguen abertas.  :rules: